Reklam

SON YAZILAR

18 Mart 2015 Çarşamba

Lars and The Real Girl A.K.A Gerçek Sevgili



Dünkü ‘Half Nelson’ yazısının ardından nostalji yapmaya devam etme kararı aldım. Her ne kadar kendimi Muazzez Ersoy gibi hissetsem de bunu yapmanın bir insanlık görevi olduğunu düşünüyorum. Tabi ki böyle bi şey düşünmüyorum sadece aklıma birazdan anlatacağım film geldiği için bunu yapıyorum. (Burada filmin ismini söylemeyerek okuyucunun ilgisini çekmeye çalıştım, çok anlaşılıyor mu?) Neyse ama bundan önce kısacık başka bi konudan bahsetmem gerek. Dünkü filmde de olduğu gibi (bkz. Half Nelson) filmin orijinal adından türkçeye çevirileri kim yapıyorsa buradan onları aşırı bir derecede teessüflerimi iletiyorum. ‘Half Nelson’’ı ‘Tepetaklak Nelson’ diye türkçeleştiren ya da öyle yaptığını düşünen her kimse bi karşıma çıksın. Eminim şimdi bugün buraya yazacağım filmin Türkçe ismini yazdığımda kimse bu filmin ne olduğunu bilemeyecek. Hatta deneyelim istiyorsanız, filmin ismi ‘Gerçek Sevgili’. Bileniniz var mı? Zannetmiyorum. Arada bi kaç kişi varsa onlarda kesin çevirmenin akrabası falandır. O zaman filmin orijinal ismini açıklıyorum; ‘Lars and The Real Girl’ nasıl, çok başarılı çevirmişler di mi? Bence bu filmler bu kadar az biliniyorsa kesin bu çevirmenlerin işidir. Kesin bunlar Hollywood’la ortak çalışıp bunların izlenmesini engellemeye çalışıyorlardır. Bizim iktidarımızda bu durumlar %50 azaldı. Son üç cümle size birini çağrıştırdı mı? Gerçi ben ‘Eyyyy çevirmenler’, diye başlasaydım ve bitirirken saçma sapan önermelerle bitirseydim daha kolay anlaşılabilirdi. Neyse bu kadar boş konuştuktan sonra filme geçeyim.



Film 2007 yapımı ve hemen belirtmeliyim ki, dün yazmış olduğum yazıda ‘başka Ryan Gosling filmi izlemedim’ cümlesini neden yazdım bilmiyorum. Sanırım gizli gizli Ryan Gosling izleyip, kendime bile yalan söylüyorum. Neyse bu başka bi günün konusu. Bu film de Ryan filmin baş karakteri olan Lars’ı oynuyor ve Lars aslında toplumla çok uyuşmayan, iyi niyetli, Türkiye’deki tabiriyle işinde gücünde bir insandır. Fakat Lars’ın kız arkadaş konusunda sıkıntıları mevcuttur. Bu yüzden tv'de gerçek insanlarla birebir ölçülerde bir kadın (!!) sipariş eder. Sipariş geldikten sonra sanki gerçekmişcesine; onu ailesi ve arkadaşlarıyla tanıştırır, yemek yerler, misafirliklere giderler ve Lars mutludur. Hayalini kurduğu kız arkadaşına kavuşmuştur artık. Ancak arkadaşları ve ailesi bu durumdan oldukça endişelidir. Bir insan hayalleriyle birlikte mutluysa, bu duruma müdahale edilmeli ya da ne kadar edilmeli sorusunun yanıtını düşündüren filmi tabi ki ve de bilhassa tavsiye ediyorum. Evet durum biraz abartılı bi durum gibi gözükmesine rağmen iki yönden incelenmeli belki de. Birincisi eğer siz Lars olsaydınız ne yapardınız? İkincisi ise Lars’ın ailesi ya da arkadaşı olsaydınız nasıl davranırdınız? Kendiniz iyi bakın.


Yazan : Free Walker







Yapımı : 2007 - ABD
Tür : Dram ,  Komedi
Süre: 106 Dak.
Yönetmen : Craig Gillespie
Oyuncular : Ryan Gosling ,  Emily Mortimer ,  Patricia Clarkson ,  Kelli Garner ,  Angela Vint
Senaryo : Nancy Oliver
Yapımcı : Peter Berg ,  Sidney Kimmel

Lars and The Real Girl A.K.A Gerçek Sevgili
  • Blogger Yorumları
  • Facebook Yorumları

0 yorum :

Yorum Gönder

Üst